שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

הכל תותים עם החתימה הדיגיטלית שלכם

מי שעובד עם חשבונית ירוקה בטוח מכיר את הפינג פונג הבא:

לקוח: ואני גם מקבל את המקור בדואר?
אתם: אין צורך. אתה מקבל את המקור.
לקוח: אבל בלי החתימה שלכם?
אתם: זה חתום דיגיטלית
לקוח:
אתם:
לקוח: מה?

אז הנה ההסבר

חתימה דיגיטלית היא כמו טביעת האצבע שמקשר בין מסמך כלשהו לאדם שמזוהה אתו. ככה יודעים מי כתב את המסמך. חתימה דיגיטלית מונעת זיופים, מבטיחה שהמסמך הופק על ידי מי שחתום עליו, ושלא נערכו בו שינויים אחרי שליחתו.

הסדרים ארציים משפטיים להתקנת חתימות אלקטרוניות מאושרות כחוק נקבעו כבר ב4 באוקטובר 2001. עם המעבר מקטלוג ניירות לקטלוג דיגיטלי בארכיונים המשפטיים, החתימה הדיגיטלית הפכה לאמצעי הזיהוי והאשרור הנפוצים. דמיינו רק כמה דואר, עלות ציוד משרדי, זמן, וטעויות אנוש נחסכו.
כעבור שנתיים הצטרף מס הכנסה לעידן הדיגיטציה בכך שהסדיר תקנותיו ביחס לחשבונית ממוחשבת: על מסמכים כאלה להיות מיוצרים באופן ממוחשב, וגם התעבורה שלהם (השליחה והקליטה) צריכה להיות דרך מחשב. יותר מהכל צריך שיהיה אפשר לראות אותם דרך מחשב. וגם, חשוב ביותר- ועל המסמך עצמו שיהיה כתוב שהוא "ממוחשב".

חשבונית ירוקה מפעילה כמובן חתימה דיגיטלית מאובטחת על מסמכיה.

מבחינת החוק, מסמך שמתקבל על ידי הרשות יכול להיות עם "חתימה מאושרת" או "חתימה מאובטחת". עוד גורם אחד חשוב שיש לעמוד עליו כששולחים מסמכים דיגיטליים הוא שגם הלקוח, הוא השותף בהתקשרות העסקית שקיבל חשבונית במייל, צריך לדעת שמדובר בחשבונית אלקטרונית.

מערכת חשבונית ירוקה מתעדת את הורדות המסמכים הממוחשבים ע"י הלקוח שלכם אם הגדרתם שליחה אוטומטית של מסמכים ללקוח

דבר אחרון ומאוד חשוב, זה ששני הצדדים האלה (העסק והלקוח)  מתחייבים לשמור על קובצי החשבוניות הממוחשבות כחלק ממערכת הספרים שלהם – בשביל הדוחות אחר כך.

 

 

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

תגידו מה חשבתם:

avatar