שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

המרדף אחר הפיצ'ר הבא (או התפקיד החדש של מנהל השיווק)

 

את המרדף אחר היכולת הטכנולוגית החדשה ביותר מחליף בשנים האחרונות מרדף חדש. המרדף אחר מוחו של הלקוח. את המגמה הזאת מגבות עובדות שמציגות תמונה ברורה – עוד יכולת חדשה במוצר או עוד חידוש בשירות לא בהכרח מביאים לגידול בפעילות.

רגע, אבל למה? למה בעצם יכולת חדשה לא זוכה לאמון השוק ולאהדת הצרכנים? ולמה דווקא עכשיו הנושא הופך להיות בוער כל כך? הרי כבר שנים ארוכות שמוצרים חדשים לא עברו את מבחן השוק (google wave, google buzz, מצלמת ה-wi-fi הראשונה בעולם של קודאק ועוד ועוד).

הלקוחות הם לא אותם לקוחות

ראשית, פיתוח מוצרים דיגיטליים חדשים הופך פשוט יחסית עם השנים, כך שבעצם, פיתוח מיזם דיגיטלי יכול לקום בפרק זמן קצר יחסית ובהשקעה סבירה של כמה שותפים. ורבים מהם באמת נולדים ככה. את ההצפה בשירותים דיגיטליים כולנו חווים. אפליקציות, שירותי נישה, IOT (מכשירים שמחוברים לאינטרנט, או במילים אחרות, האפשרות שלכם להדליק את הדוד כשאתם בעבודה).

שנית, הלקוחות הם כבר לא אותם לקוחות. ההפרעה הדיגיטלית שכולנו סובלים ממנה הורידה דרמטית את רף הסבלנות והעלתה את החסם לחדשנות. או אם נצטט את פורבס "החיים מסובכים מספיק, אז שמרו על התוכנות שלכם פשוטות".

לכך מצטרף הכוח העצום ששמו בידיו של הלקוח הרשתות החברתיות. התוצאה היא שלמעשה לא רק מנהלי העסק מנהלים את המותג, ואליהם מצטרפים קהל המשתמשים/לקוחות/מתנסים שמדברים עליו בכל פלטפורמה ולוקחים חלק פעיל, במודע או שלא במודע בשיווק ובהפצה שלו.

מחדשנות מוטת טכנולוגיה לחדשנות מוטת לקוח

הבנת עולמו של הצרכן היא לא רק דרך להבין את המסרים השיווקיים ולחדד את הקמפיינים, אלא דרך חדשה להביט על תהליכי פיתוח המוצר (או השירות) ומשם אל הפיתוח העסקי. השינוי התפיסתי מרחיב את תחום אחריותם של מנהלי החברה בכלל והשיווק בפרט.

כאן מצוי השינוי הגדול: לא עוד יצירת ביקושים אלא הקשבה לביקושים

הקשבה לצרכים גלויים וברורים שטרם קיבלו מענה או זיהוי מאוויים חבויים שעוד לא התגבשו לידיעה ברורה. יותר מעוד מפיצ'ר חכם, הצמיחה העסקית תגיע משיפור יכולות שבאמת פוגשות את הצרכנים בנקודות הצורך הממשיות שלהם.

את למידת צרכי הלקוח רצוי לחקור לא רק במונחי "מי, מה ומתי" אלא להשיג גם תובנות איכותניות המדגימות "למה וכיצד". כלומר, לא רק לנתח פרופילים ולייצר פילוחים, אלא לאפשר לתובנות שמועלות להיות חלק מהפתרון.

העיקרון הופך למעשי במערכת החדשה שפיתחנו

את העיקרון הזה יישמנו אנחנו כשפיתחנו והשקנו את המערכת החדשה של "חשבונית ירוקה". השינוי נעשה לאחר שקיבצנו את בקשות הלקוחות לאורך השנים והטעמנו ממשק חדש שעונה להתנהגות עדכנית. ועם זאת, מיד לאורך ההשקה נערכנו עם צוות שירות ותמיכה לשמוע על הפערים מהלקוחות ולבצע התאמות בממשק תוך כדי תנועה. שילוב של תובנות לקוח, שיפור ודיוק מאפשרים למערכת להגדיל את הפער מהמתחרים ברמת החדשנות והתועלות הנגזרות: מבט מהיר על מצב העסק, גישה מהירה למגוון אפשרויות ועושר של יכולות ללקוחות עם צרכים ספציפיים.

אהבתם את התוכן?
אנחנו בטוחים שגם תאהבו את המערכת

btn_30days_222x60

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

תגידו מה חשבתם:

תהיה הראשון להגיב!

avatar