שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

כשהמציאות המדומה נהיית מציאותית, מה זה אומר על השיווק שלך?

המציאות המדומה היא כבר עובדה מוגמרת, ורובנו כבר ראו אותה מקרוב, אם כשחבשו משקפיים ונכנסו לעולם דמיוני או שראו סרטון על העניין.

אז על מה בעצם מדבר? מציאות מדומה היא המחשה של סביבה וירטואלית באמצעות מתווך דיגיטלי  – הסמארטפון או כל קסדת מציאות מדומה ויזואלית.

את התחום התחילו לחקור בצורה ספורדית לפני שלושה עשורים, בשלב שאף אחד לא דמיין את ההשפעה האפשרית על כל תחום בחיינו. קפיצת המדרגה אל התודעה הציבורית נעשתה על ידי חברת אוקולוס, שפיתחה משקפי מציאות המדומה לשימוש ביתי ונרכשה על ידי פייסבוק ב-2015.

בעולמות תוכן מקצועיים, דוגמת ההדרכה וההכשרה, מציאות מדומה מוכרת כבר שנים ומשמשת למגוון מטרות, מהדרכה ושיפור מיומנויות, דרך סימולציות ותרחישים מדמי-מציאות ועד לטיפול, שיקום פיזיולוגי ושיפור יכולות מוטוריות.

הגל הזה מביא את המציאות המדומה על לפתח הבית והעסק. קיבצנו עבורכם כמה טעימות לפוטנציאל הגדול שהוא צפוי לחולל.

מציאות מדומה, שיווק אמיתי

המציאות המדומה מאפשרת היום להעביר את הלקוח חוויה משמעותית בנקודת המכירה ולהגדיל את המעורבות שלו עד לרכישה. קחו לדוגמא את הסימולטור הנהיגה שיצרה חברת אאודי, ה-Enter SandBox. דרך הפיתוח, אאודי הוציאה את הלקוחות שלה לנסיעת שטח עם האאודי Q5, בלי לצאת מאולם המכירות:

זה סרטון הפרסומת:

וזה ה-Making Of:

יצירת חוויה בכנסים ובתערוכות

המציאות המדומה היא הרכבת המהירה לחוויית לקוח עוצמתית ולהעברת מסר ברורה ומדויקת באופן פיזי ומרגש. פה למשל יצרו חווית אקסטרים שמקושרת לרוח המותג ולתהליך המכירה:

גיבוש צוותים ושיפור שיתוף הפעולה

סדנאות גיבוש עובדים שכוללות משימות משחקיות הן עניין שבשגרה, והסיבות לכך ברורות. במשחק, אנשים נפתחים ומגלים פנים חדשות באישיות שלהם.

את הגיבוש, עבודת צוות ותחושת המשימה סוני לקחה אל עולם המציאות המדומה, כאן בתור משחק, אבל רק חישבו איך כל קבוצת עובדים יכולה להיתרם מהרעיון:

לאחר שנתיים של שמועות על השקות מורצים וגישושים טכנולוגיים, שנת 2017 היא שנת הזינוק של התחום. המספרים מראים כי שוק המציאות המדומה מגלגל כיום כ-20 מיליארד דולר וצפוי עד סוף 2020 להכפיל את עצמו פי 7.

אין ספק שבשנים הקרובות חברות יעשו שימוש גובר ברעיונות כדי לשפר את חווית המשתמש, את תהליכי ההדגמה והמכירה, את המיומנויות האישיות ואת לכידות הצוות. כדאי להישאר עם היד על הדופק וללמוד איך גם העסק שלכם יכול להפיק מכך תועלות.

אהבתם את התוכן?
אנחנו בטוחים שגם תאהבו את המערכת

btn_30days_222x60


הכותב הוא צבי טובול,

מפתח חוויות וסימולטורים של מציאות מדומה ואחד הבעלים בחברת VR2GO

www.vr2go.co.il

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

תגידו מה חשבתם:

תהיה הראשון להגיב!

avatar