שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

מגמות 2017: שיווק, טכנולוגיה, חדשנות ומה זה אומר עבורכם

מאוד רצינו לספק לכם המלצות ממוקדות מה לעשות עם תקציב השיווק שלכם (יש לכם תקציב שיווק?) בשנת 2017. אבל ככל שחפרנו, הבנו שהמלצות שיווקיות ל-2017 זה לא זה. פשוט תמשיכו לעשות את מה שעבד לכם ותפסיקו לעשות את מה שלא עבד. ותמשיכו לקרוא את המגזין כי גם לאורך 2017 יהיו בו תובנות מעשיות לשיפור ההתנהלות בעסק.

במקום זאת, הכנו אייטם פוקח עיניים על מגמות רחבות. רלוונטיות? לא בטוח. שוות מחשבה? בוודאי. אם מהלך אחד שלכם יהיה על בסיס המחשבות שהצפנו כאן, זה יהיה שווה ביותר.

כלכלת חוויות

הטכנולוגיה, המובייל והרגלי הקנייה שלנו שיטחו את העולם המסחרי ולכן כלכלת החוויות היא מגמה מתמשכת וארוכת שנים, שרק מקבלת תנופה. בעולם שבו יש שפע של מוצרים ומיעוט של מגבלות, זמן הופך להיות הסחורה היקרה ביותר. האם העסק שלכם שווה את הזמן של הלקוחות?

https-%2f%2fblueprint-api-production-s3-amazonaws-com%2fuploads%2fcard%2fimage%2f290974%2fscreen_shot_2016-11-19_at_10-43-51_am
לסרוק ברקוד ולקבל את תמונת המוצר שבאריזה

חברות ענק מפתחות חוויות וירטואליות עבור מותגים. חברת Lego יצרה מדבקה על אריזת המשחק שסריקה שלה עם הטלפון החכם, הפיחה בה חיים ויצרה הדמייה של המשחק מורכב. לקראת החגים, חברת אמזון מאפשרת ללקוחות שהזמינו מתנות לסרוק את הברקוד שעל האריזה באמצעות המלצמה הסלולרית, והאפליקציה כבר תספר להם מה תכולת האריזה. כך הם יוכלו לארוז מיד את החבילה למתנה, מבלי לפתוח אותה.

להבדיל, אנחנו, בחשבונית ירוקה, משיקים עוד שבועיים מערכת חדשה. לא כי המערכת הישנה לא טובה. להפך, אנחנו זוכים להמון מחמאות. אבל החדשה, הו החדשה –  היא תספק חוויה מעולה ותחסוך המון זמן למשתמשים שלנו.

אז איך אתם יכולים לספק חווית מוצר חדשנית ומרגשת? כן, טכנולוגיה מקצרת תהליכים בדרך אל סף הרגש, אבל השאלה הגדולה היא איך אתם יכולים לקצר/לשפר/לתבלן את הזמן שהלקוח מבלה במחיצת המותג שלכם?

שליחות

יש לכם שליחות? אם אתם חברת שליחויות אתם בטח על הרצפה עכשיו, אבל בואו נתרכז. העולם השתגע ב-2016 וגם פה הברגים התרופפו. ברקזיט, טראמפ, לאומנות, ניסיון הפיכה בתורכיה, פלגנות והמון קונספירציות (שאולי יתבררו לימים כאמיתות). בקיצור, 2016 היתה מלאה בדרמות שאת ההדים שלהן עוד נשמע ב-2017.

תקופת רתיחה משפיעה על החיים האישיים ועל הלך הרוח של כולם – בין אם אתם הרוב או המיעוט – ולא לטובה. גם אם אתם המים הרותחים או הביצה שמתבשלת – לכולם חם בסיר הזה.

האם המותג שלך יכול לגשר ולפשר? להציע מסרים בעלי שליחות חברתית עם אופי אופטימי? איזה פעילויות רנדומליות, כאלה שלא קשורות ישירות למכירה הבאה שלך, אפשר לעשות כדי לחבר את העסק לאקלים חיובי?

השיווק האישי

שיווק אישי מתבטא בכמה רבדים. הראשון, והיוקרתי ביותר, הוא הפרסונליזציה; באז שיווקי שכבר חוגג בקרוב בר מצווה. כולם מבינים כי היא מקפיצה את שיעור המכירות ומאפשרת קשר הדוק וארוך טווח עם הלקוח. היום היא נחלתן של החברות הגדולות בלבד. למה? כי איסוף המידע, הניתוח שלו והסקת המסקנות העסקיות, דורשות המון כסף.

כעסקים קטנים, המידע שקיים אצלכם הוא השם של הלקוח, מספר טלפון, מייל ויום הולדת. ואולי יש לכם דרך להציץ על רשימת הקניות שלו. אלא שכל המידע הזה חסר את הרובד התודעתי, את השקפת העולם, את העדפות והטעמים האישיים. והקטע הוא שהרבה פעמים המידע הזה קיים, ורק צריך לדעת לגלות אותו.

לזהות לקוחות שרכשו פריטים בעלי מכנה משותף באתר? לחזור טלפונית ללקוחות שפתחו מייל עם הטבה ולשאול מה קורה עם זה? ניתוח היסטוריות קנייה של לקוחות פרמיום וייצור הצעות משלימות? גם עסקים קטנים יכולים לחלץ דאטה עמוק יותר, אם רק יגדירו זאת כמטרה וישאפו לשם.

לפגוש את הלקוח בפינות מפתיעות

הרבה פעמים טכנולוגיה מגדירה בעצמה מגמות, וזה בדיוק המקרה עם Facebook live. עד היום ראינו את הלייב כשחברים רצו להשוויץ שהם בהופעה או כשהם רצו לטרחן על רכבת ישראל. טוב, היה גם את העניין הזה שארדואן קרא לעם לצאת לרחובות והציל את השלטון שלו, אבל הבנתם את הרעיון.

עכשיו, דמיינו שעסק להדרכת הורים יפתח גם הוא ערוץ live. חברת אפייה קטנה עם ערוץ אפייה. ותכפילו ותוסיפו ותבינו שאט אט מקומה של הטלוויזיה ישתנה, ואולי אפילו יראה מוזר לנוכח שידורים עצמאיים, איכותיים ובעלי תוכן. לאן זה יכול לקחת את העסק שלכם?

עוד טרנד טכנולוגי הוא Chat bot. בוט (מלשון רובוט) הוא מנוע אוטומטי ואוטונומי שמקיימת איתך שיחות צ'אט. הפורמט היה קיים כתיבות צ'אט באתרים, אבל עם פתיחת האפשרות לצ'אט בוט בפייסבוק, חברות רבות התחילו לפתח אותן, ולייצר בכך עוד ממשק לשיחה עם לקוחות רבים.

ומה עושים עם כל הבשורות האלה? השורה התחתונה כאן היא לחשוב בצורה טובה יותר איך אתם יכולים לפגוש את הלקוחות שלכם בצורה טבעית, באזור שרלוונטי עבורם עם תוכן איכותי. ואם הוא מוגש על גבי פלטפורמה חדשנית ובאריזה טרנדית, אז בכלל טוב.

אפשר לשער שבשלב זה נשארתם עם יותר סימני שאלה מסימני קריאה. זה טבעי. המגמות האלה הם לפעמים ערטילאיות, אינן באמת ברות השגה לעסקים זעירים וקטנים אבל הם בהחלט יכולות לעזור לכם לחשוב על ציפיות הלקוח בעתיד ולפעול כדי לממש ולו רק חלק מהן.

אהבתם את התוכן?
אנחנו בטוחים שגם תאהבו את המערכת

btn_30days_222x60

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

4
תגידו מה חשבתם:

avatar
3 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
עצמאית כותבת תכניםטל נתןחשבונית ירוקהגיורא גביש Recent comment authors
חדש יותר ישן יותר הצביעו הכי הרבה
גיורא גביש
אורח
גיורא גביש

יש לכם את זה

טל נתן
אורח
טל נתן

כתיבה מעולה עינינית ומאד מאד רלוונטית
תביאו עוד!!!!!!

עצמאית כותבת תכנים
אורח
עצמאית כותבת תכנים

כתבות מעולות, וואו! במקום ״אהבת? אנחנו בטוחים שתאהבו גם את המערכת״, תשימו שיתוף כי חלק מהקוראים הם כבר לקוחות ותיקים ונשמח להפיץ את הבשורה. תפוצה של תוכן היא ההזמנה הכי חמה ואישית לנסות מערכת 🙂
בהצליה ושוב שאפו ענק למי שכותב/ת את התכנים, מפתיע עד כמה הם טובים…