שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

משימות לעצמאי המתחיל

זהו, הרגע הגיע. עבדתם כך וכך שנים בתוך שכירים, היו ימים טובים יותר וטובים פחות, אבל זה לא משנה. החלטת לפרוש כנפיים ולשיר את השיר שלכם. קודם כל, תרשו לנו לברך אתכם בשאפו ואפילו לקנא מעט. היציאה לעצמאות היא הרפתקה מרגשת – אין כמו להיות בפיקים המיוחדים האלה של החיים בהם קמים בבוקר עם אנרגיות שיא כדי לנצח את היום.
ואחרי הברכות, ורגע לפני הפוסט המרגש הראשון שלכם בפייסבוק (וכן, כמות הלייקים המפלצתית מפתה לעשות את זה מיד, אנחנו יודעים), תרשו לנו לצייד אתכם בערכה לעצמאי המתחיל. מה יש בה? את ארבעת היסודות שכל עצמאי חייב לגבש לפני שהוא כותב את הפוסט המרגש הראשון שלו.

ביורוקרטיה פינת טופסולוגיה

נתחיל מסוג העסק שלכם, שיכול להיות אחד מהשלושה הבאים:
* עוסק פטור- כל עסק שמחזורו השנתי לא יעלה מעל 99,006 ₪ (שימו לב, ישנם מקצועות יוצאי דופן שאינם רשאים להיות עוסק פטור דוגמת עורכי דין, רופאים, אדריכלים ועוד).
* עוסק מורשה – כל עסק שמחזורו השנתי הוא מעל 99,006 ₪ בשנה, או שהוא אחד מבעלי המקצועות החופשיים שאינם רשאים להיות עוסק פטור.
* חברה בע"מ – סטטוס שמתאים לעסקים גדולים.

מבחינת רשויות המדינה, הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא לפתוח תיק במע"מ ולקבל את תעודת / מספר העסק. הצעד השני- לדווח למס הכנסה דרך פקיד השומה הקרוב לביתכם, על תחילת הפעילות העסקית ולמלא טופס 5329. בהמשך ישלח אליכם פנקס מקדמות שבאמצעותו תידרשו לדווח על מחזור העסקאות כל חודש או חודשיים ולשלם מס על-פי האחוז שיקבע בפנקס (זורקים כאן טיפ, ומזכירים את ממשק ניהול ההוצאות שלנו). הצעד השלישי- פתיחת תיק בביטוח לאומי. ברגע שכבר אין מעסיק שמשלם את הביטוח הלאומי שלכם, עליכם לשלם אותו בעצמכם עד ה- 15 לחודש.

אם תרצו לשלם בעצמכם את את מקדמות מס ההכנסה והמע"מ תוכלו להיעזר בדוחות שלנו ולבצע את התשלום אונליין באתרי רשות המסים. זה קל. את התשלום לביטוח הלאומי אפשר לשלם בהוראת קבע.

אוקיי, זה מאחורינו. עכשיו בואו נעבור לחלקים הכיפיים יותר.

תכנית עסקית

גם אם אין לכם את הכלים לצלול לרמת התכנית העסקית המפורטת, אנחנו ממליצים לכתוב תכנית עבודה ברורה שתלווה אתכם בשלבים הראשונים.
איזה סכום ישקף את היכולות שלכם ואת המינימום שממנו לא תסכימו לרדת? איך יהיה התמחור שלכם ביחס לזה שנהוג בתעשייה? במה אתם בולטים ומה ההצעה שלכם יכולה להיות שונה מהמקובל בשוק? כל התשובות לשאלות האלה, יתנו לכם אינדיקציה לכיוון שאליו העסק יתפתח.
כבר בשלב המחשבות הראשונות על עצמאות כדאי לעשות גישושים ראשונים בשוק. בכמה כלים ראשוניים, דוגמת גוגל טרנדז, כלי מילות החיפוש של גוגל וניתוח אתרים דומים עם Similar web או בפגישה-שתיים עם יועצים שיווקיים תוכלו להבין את השוק מנקודת המבט של עצמאי.

תכנית שיווקית

תכנית השיווק שלכם צריכה לתאר איך תגייסו לקוחות ראשונים. האם אלה יהיו מפגשי נטוורקינג, עבדות פרסום בגוגל ובפייסבוק, כתיבת תוכן והפצתו, שיחות טלפון לשותפים אפשריים, אתר מכירות, פניות אישיות בלינקדאין, כנסים וכולי. כל שילוב אפשרי והדברים תלויים במקום שבו נמצאים הלקוחות שלכם, בפלטפורמות ובפעילויות שיהיה לכם יותר נוח לתחזק לאורך זמן, בסוג ההפניות שאתם צריכים (כמות גדולה וכללית או כמות קטנה אבל מאוד מסוימת), ועוד. כך או אחרת, אתם צריכים להבין מה אתם עושים כדי להביא את הלקוחות שלכם, ומה אתם רוצים להציע להם כשהם ידפקו בדלת.

ידע וכלים

המומחיות והזמן שלכם הם שני צדדים של אותו מטבע. ובכל מה שקשור לניהול וניצול זמן, נצלו כל אמצעי שמקדם אתכם – הדרכות בתחום המקצועי שלכם, סרטונים לשיפור היכולות הניהוליות שלכם והמיומנויות הבינאישיות, וכן, גם סרטוני מוטיבציה. כל מה שהופך אתכם לבעלי מקצוע יותר טובים ולמנהלים משוכללים יותר שווה את הזמן שלכם ושווה את הכסף שלכם. אז כן, האינטרנט מציע המון דברים מעולים בחינם, אבל מוטב שתלמדו בשלב מוקד ככל שניתן – לרכוש ידע, כלים דיגיטליים ומידע שיעזור לכם להיות טובים יותר זאת השקעה חשובה שתחזיר את עצמה.

זמן פנוי, יש כזה דבר

מכירים את אלה שפותחים עסק ולא מפסיקים לעבוד? אז אל תהיו כאלה. ההתחלה תלחיץ, תכניס דרייב מטורף ותשוקה אבל גם יכולה בקלות להתיש אתכם. מחקרים מראים ששעתיים של עבודה לא יעילה שוות לחצי שעה עבודה ממוקדת. אז הקדישו לעסק זמן מוקצב, תלמדו לנצל אותו הכי טוב שאפשר ובשאר הזמן תלמדו, תתפתחו ותטענו את המצבורים ליום העבודה הבא במשרד. אחרי שתנצלו את הזמן הפנוי (גם אם קצר) שלכם, תלמדו להעריך אותו ולאהוב אותו יותר מתמיד ותרגישו עצמאיים ומועצמים.

שיהיה בהצלחה, ואם אתם צריכים ניהול חשבוניות והוצאות דיגיטלי, אתם יודעים איפה למצוא אותנו

 

 

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

תגידו מה חשבתם:

avatar