שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

נשנושים בריאים ליום עבודה אנרגטי ונעים

אתם מכירים את זה מגוף ראשון: כעצמאיים אתם מתמודדים עם עשרות משימות שונות ומגוונות. לקוחות או ספקים שממתינים, חשבונות, לוגיסטיקה, סידורים, רואה חשבון וכשיש גם ילדים לתפעל…. הרבה פעמים האדם האחרון שנדאג לו הוא אנחנו.

אלמוג גולד, נטורופטית ומרצה לאסטרטגיות אכילה

כדי להיות במקסימום האנרגיה כלפי כל מי שצריך, אנו מספקים לעצמנו את המינימום – חוטפים עוגייה וקפה ויאללה, לעבודה. מאלתרים משהו לצהריים ואז שוב צריך משהו מתוק לקינוח ועוד קפה. משם כבר מתגלגלים לאחר צהריים והצורך להרים אנרגיה מביא איתו עוד קפה ומאפה.

המודעות לתזונה איכותית שתביא ליעילות ותפוקה גדולה יותר בעסק חודרות ליותר ויותר מקומות עבודה, דווקא מצד שכירים שרוצים במטבחון החברה נשנושים בריאים; ואצל רבים מאיתנו העצמאים זהו בעצם אינטרס כפול.

רעיונות לנשנושי בריאות ליום עבודה מזין ואנרגטי:

קוואקר/ שיבולת שועל

בגרסת ה"אינסטנט", מדובר בשיבולת שועל שבורה, (קיימות בחנויות גם קוואקר בגרסת האבקה או בצורת השיבולים השלמים שפחות מתאימות לבישול זריז). בשיבולת שועל ריכוז של ויטמיני B העובדים על מערכת העצבים. משמע- מרגיעים, מפקסים, מרכזים, מאזנים.

דרך ההכנה קלה: שמים בקערה או בכוס כמה כפות (4-6 זה הממוצע שמספק פזיולוגית את רוב האנשים), שופכים מעל מים רותחים, כ- 3-4 ס"מ מעל למפלס השיבולת, זאת מפני שהיא סופחת מים.

אפשר להוסיף פירות טריים/יבשים/דבש/סילאן/קינמון/ממרח שקדים או אגוזים – מה שמביא אותנו לסעיף הבא.

אגוזים, שקדים וממרחים מהם

התפיסה של רבים היא ששומן זה דבר משמין. אלא ששומנים כאגוזים ושקדים במינונים מאוזנים יכולים דווקא לווסת רמות שומן ולהשביע יותר מסוכרים וקמחים.

אגוזים ושקדים טבעיים (שאינם קלויים ומומלחים) מכילים בתוכם ויטמינים ומינראלים ובעיקר משאירים רמות סוכר מאוזנות בדם. מה שאומר פחות נפילות עייפות וחוסר ריכוז במשך היום.

החזקת ממרח שקדים, בוטנים או ממרח אגוזי לוז שקדים (מזכיר בטעמו ומרקמו ממרח שוקולד נוטלה, רק בלי סוכר ומחומרים איכותיים יותר) יכולים להוות פתרון נפלא לכל מי שמתחשק לו ממרח מתקתק על הלחם ורוצה להישאר באיזון משקל, אנרגיה, רמות סוכר, קשב וריכוז.

את ממרחי האגוזים/שקדים ניתן למצוא בעיקר בחנויות טבע. חשוב לקרוא רכיבים ולוודא שהם נטולי סוכרים וחומרים מלאכותיים רבים.

מקלות קינמון

כשאנחנו מתעייפים אנחנו מיד מחפשים את בוסט האנרגיה הזמין והאוטומטי ביותר שיש – סוכר. במקום, אני ממליצה להעלות את רמת הנוזלים בגוף וגם לקבל את מנת המתיקות שהגוף רוצה, עם מקל קינמון במים רותחים או כמה כאלה במים קרים. הם גם מהווים אלמנט מתוק למים בעוד שיש בקינמון איכויות מאזנות רמות סוכר בדם. יש בו גם חמרים

green_sign_560pxl_1ממריצים מאוזנים שיכולים להעלות אנרגיה מבלי להתיש. לקינמון יש גם איכויות מחממות – מתאים למכורי הקפה שצריכים גם להתחמם בחורף.

עוד אפשרות ל"מים בטעמים" מאזני רמות סוכר ואנרגיה הם פירות יער. ניתן לקנות אותם קפואים לשים עם מים בתוך קנקן שקוף. גם יפה, גם נוזלים, גם בוסט של אנטיאייג'ינג ואטרקציה בישיבות.

 

קרקרים

הרצון להימנע ממתוק יכול בקלות לנתב אותנו לקרקרים התעשייתיים הנפוצים ברוב המשרדים. למרות שהם נהנים מהילה בריאה, רובם מלאי חומרים מייצבים ומשמרים, שומנים מוקשים וחיטה שמתווספת לכמויות החיטה העצומות שנצרכות גם כך בדיאטה המערבית. קרקרים מקמח שיפון או כוסמין יכולים להוות פתרון עדיף.

למיטיבי לכת: גרגרי חומוס + זעתר

גיוון נחמד לקוואקר ולקרקרים המלאים – גרגרי חומוס מתובלים בזעתר. ממש כמו אלה שמקבלים ליד הבירה בפאבים של פעם. אז להצטייד בכמה צנצנות גרגרי חומוס (עדיפות על קופסאות השימורים), תבלין זעתר, טחינה, פפריקה וכל תוספת בריאה אחרת. ומילה על קטניות – הן שומרות על רמות שובע לאורך זמן ומאפשרות להעשיר את התפריט בסיבים ובפינוקים.

הירקן הקרוב למקום עבודתך

למצוא את הירקן קרוב למקום העבודה/מגורים ולנתב את הטיול לחילוץ העצמות (הפריבילגיות שלנו העצמאיים…) כדי לקנות דובדבנים, תפוח או אפרסק – זה הרגל ששוה לאמץ. ולמי שחושב שמחלקת הפירות אף פעם לא תחליף את הקונדיטוריה – אני מכירה את זה היטב בעצמי, הייתי שם, אבל כדאי לתת לזה את הסיכוי. אני בטוחה שתוך זמן קצר תגלו שמיום יומיים בשבוע של פירות לארוחת אחה"צ תגלו שזה הרגל יומיומי שגרום לכם להרגיש מצוין.


 

אלמוג גולד- רוטנברג, נטורופתית N.D בעלת קליניקה בת"א,
מנחת קבוצות ומרצה על אכילה טובה במירוץ החיים בחברות ובעסקים.

לטיפים בריאים בקרו בדף הפייסבוק שלה

 

 

 

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

תגידו מה חשבתם:

תהיה הראשון להגיב!

avatar