שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

סלפי חשבונית ירוקה

כשליאור וילצ'ינסקי ורמי גבאי הקימו את חשבונית ירוקה, הם רק רצו ליצור מערכת נוחה יותר מהקיים. היום, שש שנים אחרי ועם עשרות אלפי משתמשים, הם מספרים מה הם למדו מאז ועד היום.

 

אז איך הגעתם לרעיון של חשבונית ירוקה?

רמי: תכלס, חצי במקרה. כל השנים במשרות השונות הקפדתי להיות עצמאי. ובמערכת החשבוניות שעבדתי איתה היה משהו שממש הציק לי – בכל פעם שהוצאתי חשבונית מס הייתי צריך למלא שוב את כל הפרטים כשהוצאתי את הקבלה. לא הבנתי איך הם לא חשבו לייצר כפתור להפקת קבלה אוטומטית מתוך החשבונית…אז התחלתי להציק לליאור עם זה, עד לרגע שהחלטנו שאנחנו הולכים על זה ומנסים לפתח פתרון חכם יותר.

ליאור: מאותו רגע לקח לנו שנה לפתח את המוצר, עד שהוא עלה לאוויר כחשבונית ירוקה ב-2012. היה ברור לנו שאנחנו רוצים לעצב מוצר שעוד לא היה קיים, כששני רעיונות מובילים אותנו: לפתח מערכת מאוד ידידותית ושכל תהליך שיכול להיעשות בצורה אוטומטית ולחסוך ללקוח זמן, יהיה קיים בה.

את תחילת הדרך עשו ליאור ורמי בעצמם – מהאפיון וכתיבת הקוד ועד למתן שירות לקוחות. כיום, חשבונית ירוקה מונה עוד 10 עובדים בתפקידי פיתוח ותמיכה.

גם ליאור וגם רמי מגיעים מתחום התוכנה, והכירו במהלך לימודי מדעי המחשב.

לרמי ניסיון בהקמת מערכות אינטרנטיות מורכבות. אחת מהן היתה מרקט גורו – פלטפורמת חוכמת המונים חדשנית למשקיעים בשוק האמריקאי. לאחר מכן עבד כמפתח בכיר ב-WIX, עוד כשהיתה בתחילת דרכה.

ליאור עבדה שנים רבות כמפתחת בחברות סטארט-אפ והיתה חלק מצוות החדשנות בחברה בינלאומית, לפני שפרשה להקים את המיזם שלה.

green_sign_560pxl_1

 מה באמת למדתם מאז שיצאתם לדרך?

"אני חושבת שבעיקר למדנו להקשיב" מספרת ליאור, מנכ"ל החברה "אם בתחילת הדרך פיתחנו על סמך ההבנה שלנו מה יכול לעשות טוב לאנשים, היום הרבה מהיכולות שאנחנו מפתחים נובעות מתוך הקשבה לבקשות ולרעיונות של החברים במערכת"

רמי, מנהל הפיתוח מוסיף "זה מתחבר מאוד לתפיסה הטכנולוגית ולערכים של המוצר שלנו. לאורך השנים למדנו שהדרך שנכונה לנו היא לכוון לאיכות בכל דבר שנעשה, גם אם זה בא על חשבון כמות. ובאיכות אני מתכוון שכל פיצ'ר שאנחנו משיקים יהיה אופטימלי לשימוש. יציע ערך מרבי ויצריך מינימום פעולות. זה מגיע מתוך הבנה מה עצמאיים שמנהלים את הכל בעסק באמת צריכים"

כמו מה למשל?

ליאור: "כל מנוע הדוחות שלנו הגיע מתוך בקשה מהלקוחות, וחשבנו איך אפשר להפיק מהדוחות את המקסימום, אז יצרנו דוח חשבוניות פתוחות והוספנו יכולת לתזכורת אוטומטית לחשבוניות הפתוחות – כאלה שמועד התשלום מתקרב או חלף. כלומר, מדוח פסיבי פיתחנו יכולת פעילה, שמשפרת משמעותית את ניהול העסק ואת יכולת וקלות הגבייה של הלקוחות שלנו.

רמי: גם התיוגים שיצרנו במערכת, שאיתם אפשר לאגד לקוחות תחת קבוצה אחת עם מכנה משותף, מיד קיבלה ערך, כי חיברנו אותה למערכות דיוור חיצוניות. כתוצאה, אפשר לייצא קבוצה מתויגת לרשומה במערכת הדיוור ולעבוד איתן ברמה השיווקית.

אילו רגעים הכי זכורים לכם מתחילת הדרך?

ליאור: וואו, היו כל כך הרבה. מהרגעים הכי מצחיקים והזויים, כמו זה שעמדתי בתור לקופה בסופר, עם תינוק עליי במנשא, והקופאית גוערת בי שאני מעכבת את התור, בזמן שאני עונה להודעת תמיכה בטלפון; ועד לרגעים הכי מלחיצים, כמו בשבוע האחרון של 2015, שאז בגלל מתקפת סייבר בחו"ל, המערכת הושבתה.

רמי: אני זוכר את החודשים הראשונים ככיף גדול. רצינו כמה שיותר משתמשים וחוות דעת על המערכת, אז בתחילת הדרך נתנו חצי שנה חינם לחברים ולחברים של חברים. מה שיצר, באופן טבעי ומקסים, כמויות אדירות של משוב מאנשים שאכפת להם מאיתנו – מבקשות לפיצ'רים ועד לדיווחים על באגים חשובים ביותר. זה זמן טוב להגיד שוב תודה לכל החברים, שבאמת הביאונו עד הלום…

בקצב הסטארטאפ

כשהשניים מנסים להגדיר מהי חשבונית ירוקה הם מפתיעים ואומרים שחשבונית ירוקה היא קודם כל סטארט-אפ.

"כל המיינד-סט שלנו הוא של חברה קטנה, חזקה מאוד טכנולוגית, שנשארת קרובה ללקוחות שלה ויודעת מהר מאוד לפתח יכולות" מספרת ליאור.

"לעובדה שאנחנו מגיעים מעולמות טכנולוגיים יש משמעות עצומה. אנחנו אנשי מוצר וחוויה ואני חושב שזה משתקף בגישה של המערכת: בידידותיות שלה, בלוגיקה ובמהירות העבודה שלה" מוסיף רמי.

לפני כחצי שנה החליפה חשבונית ירוקה את ממשק המשתמש של המערכת, שהיתה בזכות עצמה  מוצלחת וזכתה להרבה מחמאות.

מספר רמי: "במבט ראשון, אם זה לא שבור, למה לתקן? יכולנו להישאר עם הממשק הקיים ולא לעשות כלום, ועדיין להוביל, אבל כטכנולוגיים ואנשי מוצר, אנחנו לא יכולים שלא להסתכל הלאה, אל השלב הבא, ולהבין שיש היום טכנולוגיות, חוויות ממשק וצורות עבודה שיהיו טובות ללקוח אפילו יותר. זה מגה-פרויקט אבל הלכנו על זה בלב שלם, והיום זה מוכיח את עצמו".

ולכך מוסיפה ליאור: "הייתי אולי מדגימה דרך המערכת את היחסים עם הלקוחות: ידענו שהשינוי יהיה קשה לחלק מהאנשים ונערכנו בהתאם. במשך שבוע שלם קיבלנו תגובות, שקלנו אותם, ותוך ימים ספורים ביצענו שינויים שהבנו שבאמת יש להם ערך. זאת בעיניי דוגמה לחשיבה של חברת מוצר בוגרת עם גישה של חברת שירות ויכולות פיתוח של סטארט-אפ"

חושבים כמו עצמאיים

מודל העבודה בחשבונית ירוקה שונה בנוף העסקי. הם מאפשרים לעובדים לעבוד מכל מקום שממנו הם ירצו: מהמשרדים של החברה, מהבית או מבית הקפה.

"בתפיסה שלי, אם אנחנו מספקים שירותים לעצמאיים, כדאי שנהיה חברה שיש בה עצמאות, אחריות אישית וחופש. בחרנו צוות מדהים שאנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות שיספק תוצאות מכל מקום, בלי שמישהו יצטרך לעמוד לו על הראש" מתארת ליאור.

"אנחנו גם לא רוצים שאנשים ייסעו בשבילנו חצי שעה או שעה לכל כיוון, יבזבזו זמן וכסף על תחבורה וימלאו את הכבישים בעוד מכוניות. יש הרבה כלים שמאפשרים עבודה יעילה ונעימה מרחוק, ואם זה מתאים, אז למה לא?" מוסיף רמי.

שתפו איתנו טיפ מהניסיון שלכם?

"לדעתי הכי חשוב להקיף את עצמך באנשים שמחויבים להצלחה שלך, ויותר מכך בהצלחה של המשתמשים. לאהוב אותם באמת ולרצות בטובתם תמיד" עונה ליאור. "אחד הדברים שאני גאה בהם זאת הקהילה שהצלחנו ליצור סביב חשבונית ירוקה. אלה פשוט משתמשים שרואים שאכפת לנו, שאנחנו דינאמיים, וקשובים, משנים דברים במערכת ומשקיעים בהם בהרבה מובנים. ומאוד חשוב לזכור שזאת האחריות שלנו, כבעלים, לחבר אנשים לחזון ולעסק שלך. זה לא יקרה מעצמו"

איזו תכונה הופכת אותך כנראה לפרילנס נצחי?

ליאור: העובדה שאני אמא לשלושה ילדים במשרה מלאה ורוצה לעבוד על הבייבי שלי, שדורש גם הוא אותי במשרה מלאה.

רמי: כנראה זה שאת העבודה שלי אני אוהב לעשות בשעות המאוחרות עד הלילה. אין יותר פרילנס מזה.


פוסטים נוספים שכנראה יקדמו את העסק שלך

תגידו מה חשבתם:

33 תגובות על "סלפי חשבונית ירוקה"

avatar
סדר לפי:   חדש יותר | ישן יותר | הצביעו הכי הרבה
יפית ארמון
אורח

אתם פשוט אלופים!
תענוג של מערכת

איתן
אורח

באמת כייף של מערכת והכי חשוב התמיכה המיידית (אצלי דרך המסנגר)
פשוט מעולה תצליחו

בנצי
אורח

כל הכבוד

שמי
אורח

אתם יפים! הא, והמערכת גם טובה…

עינב
אורח

גאה להגיד שהייתי אתכם כמעט מההתחלה.
אם היו שואלים אותי הטיפ (סוד ההצלחה) שלכם הוא ההיענות הכמעט מיידית ללקוחות
והקשבה כנה. לא פעם הצעתי freature והופתעתי לגלות להקשבתם והטמעתם.
אלופים!

אסי
אורח

תותחים ! אוהב את חשבונית ירוקה…
יש כבר תוכניות לעבוד על אפליקציה לנייד?

אודי
אורח

אני עוסק באפיון מוצרים דיגיטליים וחווית משתמש כמעט 20 שנים, ואני חייב לומר שיש לכם מערכת מצויינת, הממשק נח והמערכת קלה לשימוש גם לכאלו שאינם מגיעים מהעולם החשבונאי, המשיכו כך! תודה, אודי

רם נגר
אורח

אחלה תוכנה, עברתי מחשבונית און ליין שהיא בחינם ואני ממש מרוצה, אין מה להשוות כל הכבוד.

ליאור
אורח

אתם מצוינים!
הגיע הזמן להכיר את האנשים שמאחורי הקלעים. ביקשתי לדעת זאת כבר לפני יותר משלוש שנים…

גיל ברדה - פיננסים וביטוח בגובה העיניים
אורח

תותחים ! תענוג של מערכת ! תודדדדדדה

גיל
אורח

מערכת נהדרת. חשיבה על כל הפרטים הקטנים ובעטיפה עיצובית מצוינת
ו- GUI מדהים. כל הכבוד!

מיכל
אורח

כל הכבוד לכם! מוצר מצוין ושירות נהדר!

יעל
אורח

תודה רבה על המערכת הנהדרת! היא עשתה לי סדר מופתי במעקב אחרי גביה ותשלומי לקוחות ועל זה אני מברכת בכל יום.

אייל סבג
אורח

אתם מקסימים, ומעבר לזה, מעניקים השראה ענקית.
עברתי אליכם בדצמבר 2016 לאחר כמה שנות שימוש
במערכת אחרת, וזה ללא ספק אחד המעברים העסקיים
המבורכים שעשיתי. פשוט חווית משתמש אחרת.
תודה גדולה!

מורדי
אורח

מעבר למערכת הנהדרת גם שירות זריז ומצוין. תודה

דודו רייכמן
אורח

מצטרף למחמאות. רק להריע וללמוד מכם! (עם כל השיער האפור שלי שגידלתי בעמל בשנים רבות של עיסוק בתחום. מגיע לכם להצליח!

שימי כהן
אורח

מערכת מעולה, שירות מעולה, אתם 10..
תודה רבה.

רפי גומל - סלקול
אורח
רפי גומל - סלקול

כל הכבוד לכם.
זו אחת הרכישות היותר טובות שעשיתי. התוכנה נוחה מאד, ידידותית מאד ואינטואיטיבית מאד.
קל מאד למכור תוכנה כזו במתכונת "שגר ושכח" אבל כל הכבוד לכם על כך שאתם גם מגיבים לכל פנייה ומהר!
המלצתי עליכם לכל מי שהתייעץ איתי.
תבורכו!
רפי גומל -< סלקול

קלי - מגלן תרגומים
אורח
קלי - מגלן תרגומים

חמודים ותותחים 🙂

ממן יצחק
אורח

יצרתם באמת מערכת ידידותית .
מרוצה שבחרתי נכון.
יש תמיד מקום לעוד שיפורים קטנים.

איתי
אורח

ברכות. הייתי מהלקוחות הראשונים ככל הנראה (ויש לי נסיון עם כל המתחרים), ואני מבסוט מכם מ2012 עד היום.

רננה אשד
אורח

נחמד, נעים להכיר

איל פור
אורח

היה כייף לקרוא ואני נהנה מאוד מהמוצר שלכם.
לגבי רעיונות לשיפור: המעבר אליכם ממערכת ריווחית אינו פשוט ומצריך עבודה קצת מסורבלת באקסל (ואני שולט באקסל).
יש הרבה לקוחות שמתמשים במערכת ריווחית ויתכן והם יוותרו על המעבר רק בגלל זה.
ממליץ לכם בתכנות קל ליצור מערכת המרה מריווחית אליכם וכמובן גם לשאר הלקוחות.
סומך עליכם ובהצלחה !

גליה יפרח
אורח

כל הכבוד לכם, באמת!

אמיר
אורח

פשוט = מוצלח
שחקתם אותה

רונית כפיר
אורח

בספר המעולה "Re work" המחברים אומרים על הצלחות עסקיות: "Scratch your own itch".
זה מה שעשיתם וזה עבד!
אין עליכם, הגישה שלכם ניכרת בממשק, ובכל דבר שאתם עושים.

אריק
אורח

שלום חברים,
אני מגיע מתחום הweb ובאמת רציתי לפרגן ולומר כי האתר שלכם יפה, אינטואיטיבי ועובד ממש מהר.
אני בטוח שיש הרבה אנשים, כולל אותי, שישמחו לקבל מידע על הטכנולוגיה מאחורי האתר והאנשים מאחורי העיצוב.
תודה 🙂

שרון
אורח

בתור טכנולוג שראה וניסה לא מאט אפליקציות, מערכות וכו חייב לומר לכם שפו ענק, אחלה אפליקציה, נהנה מכל רגע You r definitely my top 5 list App
המשיכו להקשיב ללקוחות שלכם ולהאמין בעובדים שלכם שני נושאים אלו הם המפתח להצלחה שלכם ושל חברתכם.