שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

שיווק לעסקים ששונאים לשווק: 5 צעדים להתחיל איתם

העולם נחלק לשניים

יש שני סוגים של אנשים בעולם: אנשים שאוהבים לשווק ואנשים שלא אוהבים לשווק. אם אתם אנשים שאוהבים לשווק, אתם יכולים להמשיך לקרוא. אם אתם אנשים שלא אוהבים לשווק, או שמא נאמר, שונאים, אתם חייבים להמשיך לקרוא.

שיווק זה להעלות בפייסבוק סטטוס. או באינסטה. לשלוח פרסומת במייל או לשלוח ניוזלטר. לכתוב פוסט כל שבוע ולהפיץ ולקדם ולקשר ולפנק. טוב, לאנשים שאוהבים לשווק זה קל. קל מדי. ולאנשים ששונאים לשווק – זה כמו להתחבק עם לוטרה.

בואו ננסה לחשוב על שיווק בצורה אלטרנטיבית ולראות 5 פעולות שקל ופשוט לבצע, כדי לשווק ולהצמיח את העסק.

1. לוודא שהלקוחות המרוצים, מרוצים

שביעות רצון, כמו צדק, צריכה להיראות, לא רק להיעשות. כלומר, לדעת שעשיתם אחלה פרויקט עבור הלקוח זה לא מספיק. צריך גם להבהיר לו שהוא עצמו שבע רצון. והדרך המידית היא פשוט להתקשר ולשאול האם הוא מרוצה, האם יש תוצאות ומה ניתן לשפר בסבב הבא. כל לקוח יזכור שיחה כזאת. אפשרות אחרת היא פשוט לשלוח סקר שביעות רצון קצר. בכל אופן, להמחיש ללקוח שחשבתם עליו גם אחרי שהפרויקט הסתיים, היא ערובה ללקוח חוזר.

2. ליצור שיתופי פעולה

אקסיומה של הרבה עסקים קטנים היא שהם פועלים לבד בעולם. זה לא חייב להיות כך. כל עסק קטן ובינוני יכול ליצור שיתופי פעולה. זה קל, מעודד ויוצר שותפויות שיכולות להתפתח. זה גם מאפשר לכם להציע ללקוחות הפתעה והטבה ולהיחשף ללקוחות של העסק השותף. שיתופי פעולה יכולים לשאת הרבה פנים: הטבות הדדיות, שירות או מוצר חדש שיצרתם יחד, אירוח בנקודת המכירה ושאר רעיונות.

3. לפתח חבילות שיווקיות

חבילות היא דרך נהדרת לעזור ללקוח שלכם לרכוש. חבילה מאפשרת ללקוח להבין בדיוק מה הוא רוכש, מה זה יעזור לו וכמה הוא ישלם על זה. במקום חביתה, סלט לחם, ממרחים וקפה – את קונים ארוחת בוקר ישראלית. במקום שירותי עיצוב גרפי נסו לגבש חבילת מיתוג/פרסום/ודיגיטל. היתרון בחבילות הוא שקל למתג אותם כהצעה סגורה ואטרקטיבית וקל גם לפרסם אותה.

4. לשפר את חווית המותג

אנשים קונים מתוך רגש. גם ההחלטה המושכלת ביותר, למשל, באיזה ספק לבחור – היא החלטה עם מרכיבים רגשיים. וכאן עולה השאלה – מהי חווית המותג שלכם? אחרי שנפגשתם עם לקוח, איזו תחושה הותרתם בו? החלק הזה בשיווק הוא הקרוב ביותר למכירה, אבל הוא זה שבסוף מביא את הביזנס. שווה להתעכב על צורת הדיבור, המסרים שלכם, הפולדר שאיתו אתם מגיעים או המתנה הקטנה שהשארתם אחריכם בסוף הפגישה. חווית מותג היא כמו אבקת קסמים. אתם יכולים לפזר אותה בכל מקום – גם למשל במסר מצחיק/שנון/מרגש שתשלבו בחשבונית שנשלחת ללקוח.

5. לצעוד צעד קטן קדימה

שיווק שעושים מתוך כורח לא יהיה כיף, רציף וכתוצאה, גם לא אפקטיבי. ולכן, חישבו מה כן יהיה לכם נעים לעשות, ועשו זאת באופן קבוע. העיקר להתחיל לצעוד, ועם הצעידה והתוצאות כבר יגיע התיאבון לעוד. קבלו כמה רעיונות: ללכת למפגשי נטוורקינג, לפרסום לינק לעבודה אחרונה בלינקדאין, להתקשר פעם ביומיים למישהו שיכול לספק לכם עבודה, לשלוח מייל למישהו שנפגשתם איתו לפני חודש, לפנות לבעל בלוג מפורסם בתחום ולבקש ממנו לכתוב פוסט עבורו ועוד.

שורה אחרונה: כשמתחילים לזוז, קורים דברים נפלאים. גם לאנשים שמעדיפים להתחבק עם לוטרות.

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

2
תגידו מה חשבתם:

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
חשבונית ירוקהאלעזר Recent comment authors
חדש יותר ישן יותר הצביעו הכי הרבה
אלעזר
אורח
אלעזר

תודה על הפוסט הנפלא!

בנוגע לפעולה מס' 4. 'לשפר את חווית המותג',
אשמח אם תהיה אפשרות ב'הגדרות', לשלב משפט קבוע בתחתית המסמכים – כך שהוא יופיע בכל המסמכים באופן אוטומטי.