שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

4 דרכים פשוטות לשפר את יחס ההמרה באתר ולקבל יותר פניות

השקעתם בבניית אתר חדש, השתדרגתם בעיצוב וחווית משתמש מהמדרגה הראשונה ואפילו שילמתם לכותב/ת תוכן שיווקי מהטובים שיש. אבל מה? מבול הלידים והטלפונים עדיין לא הגיע. קחו נשימה – אתם לא לבד.

בעזרת 4 הכלים הבאים תוכלו לשפר יחס המרה ולהפוך יותר גולשים ללקוחות, בין אם נכנסים לאתר שלכם אלפים, מאות או אפילו עשרות גולשים בחודש.

צ'אט

הדרך הראשונה לגרום לגולשים שלכם ליצור אינטגרציה עם האתר ולבלות בו זמן רב יותר היא תוסף צ'אט. כיום ישנו מגוון רחב של כלים של צ'אט אנושי שיאפשר לכם לענות לגולשים שלכם בזמן אמת ולספק שירות לקוחות יוצא מן הכלל (במידה ויש לכם כוח אדם למשימה הזו), או צ'אט-בוטים שתוכלו לתכנת מראש כך שיענו על כל השאלות הנפוצות של הגולשים שלכם מבלי שתצטרכו להיות זמינים בעצמכם.
טיפ של אלופים: הציגו מסר שונה לגולשים חדשים ולגולשים חוזרים שכבר ביקרו באתר שלכם על פי ההתנהגות האחרונה שלהם באתר.

פופאפים

אחת הדרכים היעילות ביותר להמיר יותר גולשים לפניות, הרשמות לניוזלטר או מכירות היא שימוש בפופאפים חכמים. עיצוב והקפצת פופאפ שמציג את המסר הנכון בזמן הנכון בעזרת כלים כמו Poptin יכול להכפיל ואפילו לשלש את יחס ההמרה בדף הנחיתה או האתר שלכם. ברגע שהגולש נחשף לפופאפ, כל הפוקוס שלו עובר אליו ונדרש ממנו לקבל החלטה – להשאיר פרטים או לא. דוגמאות נפוצות לשימוש בפופאפ:
א. הקפצה Lightbox עם קופון הנחה באתרי eCommerce בטריגר שמזהה שהגולש מתכוון לעזוב את עגלת הקניות מבלי להשלים את הקניה.
ב. הקפצת פופאפ הרשמה לניוזלטר לאחר שהגולש הגיע לסוף המאמר בבלוג (בד"כ 75% גלילה).
טיפ של אלופים:  כתבו מה הערך שהגולש יקבל אם ימלא את הטופס שלכם. נסו להימנע מלהקפיץ פופאפ בשניות הראשונות כשהוגלשים עדיין לא הספיקו לקרוא משפט באתר שלכם, ותמיד תיצרו מסרים שונים בדסקטופ ומובייל (קצרים יותר).

A/B Test

מתלבטים איזה ניסוח יהיה הכי טוב ל-Call-To-Action בדף הבית? או איזו כותרת תגרום לגולשים להמשיך ולגלול את הדף? אם עד היום הסתמכם על תחושת בטן, רוב הסיכויים שהפסדת הרבה כסף ששכב על השולחן. ביצוע ניסויים בעזרת כלי A/B Testing כמו Google Optimize, יאפשר לכם לבדוק אם ההשערה שלכם נכונה וכל זה מבלי להתעסק בקוד האתר שלכם או לשכפל דפים וכפתורים.
טיפ של אלופים: תעשו ניסוי על אלמנט אחד כל פעם (טקסט בכפתור / מספר שדות בטופס / צבע כותרת וכו') ותוודאו מובהקות בעזרת הכלים שכאן

מפות חום והקלטות עכבר

שיטה שנחשבת כבר די ותיקה (במונחים של דיגיטל) היא שימוש במפות חום (Heatmaps) והקלטות של תנועות עכבר. בעזרת כלים כמו Hotjar או Smartlook תוכלו לראות בדיוק מה הגולשים עשו באתר שלכם, אילו אזורים נחשבים "חמים יותר" (איפה העכבר הסתובב יותר), על מה לחצו וכדומה. אחרי שתצברו מספיק מידע ותעברו על מפות החום וההקלטות, תוכלו לדעת באיזה שלב במשפך הגולשים שלכם נתקעו, על אילו תמונות או לינקים הגולשים הקליקו (או חשבו שיכלו להקליק), אם הם גוללים מעבר ל-50% או מדלגים הלאה ועוד. החיסרון של שימוש בכלים אלו משאב הזמן של ניתוח המידע וכן הבנתו שהיא לא תמיד טריוויאלית.
טיפ של אלופים: ברגע שתחליטו לצפות בהקלטות העכבר של המשתמשים שלכם ולהבין איפה הכשלים, תעשו הפרדה בין גולשים שהגיעו מפייסבוק, גוגל או מקורות תנועה אחרים. כמו כן אל תסתמכו על מספר הקלטות קטן כדי להסיק מסקנות.


כתב תומר אהרון

מייסד משותף, Poptin – מערכת לשיפור יחס המרה

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

2
תגידו מה חשבתם:

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
חשבונית ירוקהדן ראובני Recent comment authors
חדש יותר ישן יותר הצביעו הכי הרבה
דן ראובני
אורח
דן ראובני

אני אישית הייתי בורח מאתר כזה אגרסיבי (עם צ'אט, פופ אפים וקופוני הנחה), אבל זה עניין של טעם כנראה