שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

5 טיפים בדרך לעמוד הפייסבוק המושלם

מאפל ונייק ועד לעסק שקם לפני חודש – לכולם יש עמוד פייסבוק. לראשונים יש כמה מאות אנשים שמטפלים להם בעמודים השונים, ולאחרונים יש יום עם מצב רוח טוב אז מעלים פוסט חמוד.
איך עושים את זה נכון גם אם אין תקציב לסוכנות שמנהלת לכם את העמוד? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתניע:

טאצ' עליז לעמוד שיעיז

העמוד העסקי הוא נקודת מפגש אינסופית ביניכם לבין לקוחות פוטנציאליים. ה"לוק" שיפגוש אותם יקרין המון על העסק וידביק לו תדמית מסוימת, לכן כדאי שזו תהיה התדמית שאליה כיוונתם. נו, אתם יודעים, כמו שהבגד שלכם יוצר את הרושם הראשוני שלכם.
השלב הראשון הוא כמה החלטות עקרוניות: הגדירו פונט אחד שילווה את העסק שלכם. אפשר לרכוש אותו בעצת מעצב או לבחור את אחד מהפונטים החינמיים של גוגל באתר fonts.google.com, להוריד למחשב ולהתחיל לעבוד איתם בעיצוב הפוסטים שלכם.
עוד החלטה עקרונית קשורה לנראות קבועה שיוצרת שיוך למותג. צבע רקע מסוים שקיים בלוגו, תבנית עיצובית קבועה שתלווה כל פוסט ופוסט או רעיון מוביל (למשל, באנר שחצוי באמצע וכל חצי מקבל תמונה של לפני ואחרי) – העיקר, שהעיצוב יהיה אחיד ובהתאם לאופי שלכם.

הנה כלי עיצובי וחינמי שיעשה לכם את החיים קלים- CANVA והנה עוד אחד – Stencil. אם תחליטו לעבוד עם גרסאות הפרמיום בתשלום (כדאי) שווה לברר על קופונים להוזלת הרכישה.

אחרי שקישטנו את הקנקן, בואו נסתכל פנימה

אז יש לנו לוק, עכשיו מה לגבי התוכן? לפני שאתם ניגשים למשימת כתיבת הפוסטים, הנה הבהרה חשובה שנכתבה אחרי שנים של ניהול עמודים: פוסט בפייסבוק זה לא פרסומת בטלוויזיה. הוא פוגש את הלקוחות שלכם בסביבה הכי ניטרלית מבחינתם, איפשהו בין האלבום מהחופשה ביוון לסרטון המצחיק להתקוממות הקבועה נגד רכבת ישראל/הרבנות/הקרן החדשה לישראל/האח הגדול/הגננות/המורות/הנהגים/החום/מהשבאלכם.
בתוך הג'ונגל האישי-אותנטי הזה, אתם חייבים לדבר את השפה שלכם: כתבו אותנטי, מהלב, כאנשים שמדברים לאנשים. נסו לתת להם ערך שרלוונטי לחיים שלהם, לא רק לתועלת העסקית שלכם. תנו חוויה, תצחיקו אם אתם מצחיקים, תעשירו או תנו השראה ובעיקר, תראו מה יכול לייצר ערך לקהל שלכם, ואיך אותו ערך נעטף באופי הייחודי שלכם. לדוגמה, שיעלה פוסט עם טיפים לאיפור קיצי קליל מבלי לומר מילה שיווקית אחת, ירוויח פעמיים – פעם אחת ביצירת אמון מצד הלקוחות ופעם שנייה, בהעלאת הסיכוי שאותם לקוחות יפנו אליו בעתיד. אותנטיות וערך, זה שם המשחק.
* הנה פוסט שמעביר סיפור אותנטי וממחיש יופי של אופי.

חדשנות

פייסבוק עובדת באלגוריתמים. מה זה אומר? שצוקרברג משנה אחת לכמה חודשים את סוג הפוסטים שיקבלו יותר חשיפה – פעם זה היה פוסטים עם תמונות, אחר כך וידאו שמוטמע בפייסבוק (כלומר, לא לינק חיצוני, מתוך כוונה לנגוס ב-YouTube) ופעם בכלל כלי חדש כמו פוסט קרוסלה או פוסט 360. זה משנה לכם, העצמאים, משתי סיבות.
הראשונה היא ששימוש בכלי הרלוונטי לאותה תקופה, יספק לכם חשיפה אורגנית טובה יותר: כלומר יותר קהל בפחות כסף. הסיבה השנייה היא שבעולם שבו הכול משתנה מהר כל-כך תחושה של חדשנות ו- UP TO DATE תזכה אתכם בהילת 'מגניבות' חמקמקה שלא תמיד קל להשיג.
אז איך תישארו מעודכנים בשפע החידושים הקיימים? חפשו CREATIVE HUB בגוגל. כל הכלים, כולל אופציה לייצר הדמיות, מחכים לכם ממש שם.

בואו נדבר על זה

העמודים העסקיים הפכו למקור התקשורת הראשון שלקוחות פונים אליו. לא עוד טלפונים או מיילים ביניכם לבין הלקוח. עכשיו זה אתם, הלקוח וכל הנוכחים בעמוד שפשוט צופים בתגובות ובתקשורת ביניכם. מה זה אומר? שכמו התוכן שלכם, גם סגנון המענה חייב להיכתב עם מחשבה וערך. אם העסק שלכם היה איש שירות, איזה איש שירות הוא היה? האם הוא היה סופר מקצועי מול כל תלונה, או דווקא מצחיק ולא עושה דרמה?
קחו בחשבון שמענה חכם ואינטליגנטי לפניות גולשים, יכול להיות אפקטיבי יותר מכל פוסט שתכתבו.
וכדי להוכיח את הנקודה, הנה קייס שגרם לנו לחייך: מרינה פטריות הגליל מתייחסים בצורה מקורית ללקוחה שמצאה פרפר בחסה ואיימה שלעולם לא תקנה אצלם שוב.

ועוד כמה קטנות

* כשיש הזדמנות, אל תתביישו לתייג עמודים פופולאריים אחרים. זה יגדיל תנועה לעמוד, עשוי לזכות אתכם בפרגון הדדי מהעמוד הגדול יותר וייצר את התחושה שאתם מעודכנים (ע.ע סעיף 3). הנה כמה עמודים אהובים, שאולי תמצאו להם מקום בתוכן השוטף שלכם- החינוכית, האקדמיה ללשון, עמלק, כשאמא ואבא בני דודים.

* תעשו תחרויות- לא ברור למה, אבל אם יש פורמט אחד שלא מיצה עצמו בגבולות פייסבוק, הוא רעיון התחרות. תייגו חבר! רשמו משהו! עשו לייק! שתפו! וקבלו גוזז ציפורניים. זה לא מבריק, זה אפילו קצת זול, אבל זה מגדיל תנועה וכניסות לעמוד באופן שממש יחזיר את גוזז הציפורניים שקניתם.
PIN TO TOP OF PAGE

* בחרו פוסט מנצח אחד ותנעצו אותו בראש העמוד. זה יהיה הפוסט הראשון שהמבקרים בעמוד שלכם יתקלו בו ויהווה הזדמנות נוספת ליצירת התדמית שאתם מכוונים אליה.

* תלמדו תוך כדי הליכה – הטיפים שלנו הם אחלה, אבל אם יש משהו חזק יותר, אלו תוצאות בשטח. בדקו איזה פוסטים עבדו לכם טוב יותר מאחרים. נתחו מה היה בהם- סגנון הטקסט? נושא הפוסט? אולי בכלל תמונה מלאה בסטייל? נסו להשתמש בזה שוב ואז חזרו חלילה בפוסט המוצלח הבא. במוקדם או במאוחר, תהיה לכם נוסחה להיאחז בה של מה עובד ומה לא.

לסיכום, עמוד עסקי הוא הזדמנות ליצירת שיח עם הגולשים, לשיווק ישיר של העסק וליצירת תדמית ששום עבודת פרסום מסורתית לא תוכל לספק לכם. אתם אלה שחיים את העסק, לכן אתם יכולים להיות אלה שמנהלים את העמוד העסקי על הצד הטוב ביותר. פשוט תנסו!
מה הטיפים שלכם לניהול עמוד עסקי? ספרו לנו בתגובות

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

2
תגידו מה חשבתם:

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
מירבהילה צור שינזי Recent comment authors
חדש יותר ישן יותר הצביעו הכי הרבה
הילה צור שינזי
אורח
הילה צור שינזי

אחלה מאמר, ממש נהניתח לקרוא, ומאמינה, שאיישם מפה כמה רעיונות 🙂
תודה!

מירב
אורח
מירב

אז ככה..
המאמר מעניין, כתוב בצורה זורמת וקלילה, נעים לקרוא! תודה!!
הסירטון של מרינה גאוני!!! פשוט מחוננים!!
הפוסט של צ'ופ צ'ופ מגניב אבל יש לי בעיהקשה שם עם השגיאות העברית… סורי… זה מבאס אותי!
והחשבונית שלכם גאונית, זה לא קשור למאמר… 🙂